به گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز بهمناسبت «روز ارتباطات و روابط عمومی»، طی نشستی با مدیر و کارشناسان روابطعمومی دانشگاه، این روز را به ایشان تبریک گفت.
دکتر حامد تقوایی، مدیر روابطعمومی دانشگاه شیراز در ابتدای این نشست، به ارائهی گزارشی از برخی اقدامات کلان روابطعمومی دانشگاه در یکسال گذشته پرداخت و از آن جمله به راهاندازی و تجهیز استودیوی روابطعمومی دانشگاه، طراحی گرافیک وبسایت جدید دانشگاه و ارتقاء سایت؛ راهاندازی کانالهای دانشگاه در شبکههای مجازی مانند واتساپ، ایتا، بله و روبیکا و عضوگیری و انتشار اخبار در آنها؛ طراحی سامانۀ رزرواسیون اماکن دانشگاه و همینطور دفترچه تلفن جامع دانشگاه، بهینهشدن نیروهای کاری و جذب دو نیرو در واحد سمعی بصری و همینطور افزایش ۴۰درصدی موقعیت فیزیکی روابطعمومی اشاره کرد.
بهگفتهی او در سال ۱۴۰۱، قریب ۵۰۰خبر و ۳۰۰رویداد در وبسایت دانشگاه و بیش از ۱۸۵۰پست در شبکههای اینستاگرام، ایتا و واتساپ منتشرشده است. همچنین ۲۰نشست خبری در دانشگاه باحضور اصحاب رسانه برگزار و قریب ۳هزار خبر از دانشگاه براساس جستوجوی خبرنامۀ دانشگاه در رسانهها منشتر شده است. ۱۴ وبسایت نیز برای واحدهای مختلف دانشگاه طراحی و پیادهسازی شده که عبارتست از: وبسایت روابط عمومی دانشگاه، دانشکده آموزشهای الکترونیک، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، مدیریت امور اداری، طرح یادگار روزگار، آزمایشگاه ماکرویو فتونیک، ویراستاری و ترجمه، آزفا (آموزش زبان فارسی)، باغموزهی نارنجستان قوام، مجمع یادواره شهدا، پرتال جامع رفاهی، امور عمومی، مدیریت سرمایهگذاری و امور اقتصادی، معاونت اداری و مالی.
مدیر روابطعمومی دانشگاه یادآوری کرد که در طول یکسال گذشته فراخوان طرح یادگار روزگار و جمعآوری آثار و اسناد ارزشمند دانشگاه بهصورت گسترده منتشرشده است و فراخوان عکس ماه و سال دانشگاه نیز طراحی شده که از خردادماه سال جاری اجرا میشود.
دکتر تقوایی در ادامه به تدوین طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه ازسوی روابطعمومی پرداخت و گفت: این طرح که دربردارندهی طرحهای مختلفی ازجمله طرح تدوین کتاب جامع معرفی دانشگاه، راه اندازی موزه دانشگاه، طرح فیلم و کلیپ معرفی دانشگاه، طرح فراخوان جمعآوری آثار و اسناد دانشگاه، طرح تلویزیون و رادیو اینترنتی دانشگاه؛ طرح آمادهسازی سرود و تمبر اختصاصی دانشگاه، طرح راهاندازی فروشگاه دانشگاه و تور گردشگری آن و همینطور طرح هویت بصری دانشگاه است؛ پس از تصویب ازسوی هیأترئیسه دانشگاه، در حال پیگیری و اجراست، اما انجام و بهثمرنشستن آن مستلزم اعتبار و بودجه کافی و نیروهای انسانی متخصص است.
وی با گلایهمندی از نبود ردیف بودجه مستقل برای روابطعمومی اظهار کرد: متأسفانه بهدلیل کمبود اعتبار درنظرگرفته شده برای این حوزه، کمبود نیروی انسانی متخصص در بعضی واحدهای روابطعمومی به نسبت حجم و پراکندگی فعالیتهای روابطعمومی و نیز کمبود فضای کاری برخی از برنامهها و طرحهای نوشته شده، روی زمین مانده است که انتظار میرود هیأترئیسه دانشگاه با نگاه حمایتی ویژه، در برطرفشدن هرچه سریعتر موانع پیش رو و تحقق اهداف کمک نمایند.
وی از رئیس دانشگاه خواست تا با درنظرگرفتن اعتبار کافی برای هریک از این طرحها در تحقق هرچه سریعتر آن همکاری کنند.
نقش روابطعمومی دانشگاه در امیدآفرینی و جهاد تبیین
رئیس دانشگاه شیراز نیز ضمن قدردانی از زحمات شبانهروزی مجموعۀ روابطعمومی دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه شیراز ظرفیتها و امکانات بسیارزیادی دارد که معرفی هرچه شایستهتر آن منوط به فعالیت روابطعمومی دانشگاه است.
دکتر مؤذنی با اشاره به نقش مؤثر روابطعمومی دانشگاهها در امیدآفرینی و جهاد تبیین گفت: اقدامات و دستاوردهای متعددی در دانشگاه صورت میگیرد که تبیین آنها باعث ایجاد امید و نشاط در سطح دانشگاه و جامعه میشود و برای عموم مردم بسیار جالب و جذاب است؛ از همینرو برنامهریزی برای اطلاعرسانی رویدادهای دانشگاه و معرفی دستاوردهای آن به جامعه باید هرچه بیشتر در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: گزارش اقدامات نشان میدهد که حرکت روابطعمومی دانشگاه شیراز در طول سالیان گذشته همواره رو به جلو بوده است و امروز، با مدیریت دکتر تقوایی، سرعت و شیب رشد آن شتاب بیشتری پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه شیراز با تأکید بر لزوم اجرای هرچه سریعتر طرح جامع هویت سازمانی دانشگاه از مدیر روابطعمومی دانشگاه خواست تا ضمن برآورد مالی و پیشبینی زمانبندی انجام هر بخش از این طرح کلان و اولویتبندی آنها نسبت به اجرای این طرح مهم اقدام نمایند.
لزوم ایجاد ردیف اعتباری مستقل برای برنامههای روابط عمومیها
دکتر جواد تشخوریان، مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز نیز در این نشست، ضمن گرامیداشت هفتهی روابطعمومی و تقدیر از کارکنان این مجموعه، بیان کرد: امروزه، درخواست ایجاد ردیف اعتباری مستقل برای برنامههای روابط عمومیها با درصد مشخص از بودجهی کل دانشگاه که همهساله ازسوی مدیران این حوزه مطرح شده و علیرغم وعدههای مکرر تاکنون تحقق نیافته است، بهعنوان مهمترین گام برای تأمین اعتبارات و ارتقاء جایگاه روابط عمومیها از خواستههای ضروری است که انتظار میرود از همین سال جاری لحاظ گردد.
وی با اشاره به تخصص و توانمندی مجموعهی روابطعمومی دانشگاه، از مدیریت مجموعه خواست تا باتوجه به امکانات موجود در روابطعمومی دانشگاه شیراز، نسبت به تحقق اهداف و پیگیری امور شورای روابطعمومی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه هفت کشور نیز برنامهریزی نمایند.
برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.
برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب سایت روابط عمومی دانشگاه شیراز مراجعه نمایید.