مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز از توسعهی روابط عمومی الکترونیک دانشگاه در چهارماه گذشته و افزایش ۲.۵برابری مخاطبان شبکههای مجازی دانشگاه خبر داد.
دکتر حامد تقوایی با بیان اینکه روابط عمومی الکترونیک میتواند امکانات مناسبی را برای برقراری ارتباط دوسویه و گسترده با مخاطبان فراهم کند و همینطور موجب دسترسی هرچه سریعتر و آسانتر جامعهی مخاطب به اخبار، رویدادها و دستاوردهای دانشگاه میشود، توضیح داد: فعالیتهای روابط عمومی الکترونیک دانشگاه شیراز با این هدف طی چهارماه گذشته گستردهتر شده و کانالهای روابط عمومی دانشگاه در برنامههای ایتا، بله، روبیکا و واتساپ در طول این مدت راهاندازی و فعال شده است.
وی به اشاره به اینکه کارکرد هریک از این شبکهها متفاوت است، توضیح داد: در برنامهی واتساپ، کانالی ویژهی اعضای هیأتعلمی دانشگاه راهاندازی شده که به اخبار مهم و تولیدات رسانهای روابط عمومی دانشگاه اختصاص دارد. همچنین در این پیامرسان، برای جلوگیری از ارسال پیامهای متعدد، یک کانال عمومی ویژهی اطلاعرسانی رویدادهای دانشگاه ایجاد گردیده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: در برنامهی بله، حدود 7هزارنفر از اعضای هیأتعلمی، دانشجویان و دانشآموختگان شناسایی و عضو شدهاند و صرفا، اخبار و رویدادهای مهمی که برای این تنوع مخاطب قابل استفاده باشد، ارسال میشود.
او ادامه داد: در کانالهای ایتا، اینستاگرام و روبیکای روابط عمومی دانشگاه نیز باتوجه به نمایش و چینش گرافیکی محتوا، تقریبا تمامی تولیدات رسانهای روابط عمومی و تمامی اخبار و رویدادهایی که برای انتشار به روابط عمومی دانشگاه ارسال میشود، منتشر میگردد که پیشنهاد ویژهی مجموعهی روابط عمومی دانشگاه این است که باتوجه به شرایط فعلی پیامرسانهای داخلی و خارجی، به کانال دانشگاه در ایتا بپیوندند.
بهگفتهی دکتر تقوایی، درطول چهارماه گذشته مجموع مخاطبان دانشگاه شیراز در فضای مجازی، 2.5برابر افزایش پیدا کرده و از حدود 8هزار نفر به 2۰هزار نفر رسیده است.
وی با یادآوری اینکه روابط عمومی دانشگاه شیراز پیشتر، از سال ۱۳۹۰ نیز اقدام به تهیهی خبرنامهی الکترونیکی دانشگاه نموده است، نیز توضیح داد: این خبرنامه با هدف تسریع انتشار هرچه شایستهتر اخبار و دستاوردهای دانشگاه و رصد و گردآوری اخبار مرتبط با دانشگاه در رسانهها راهاندازی شده است و بهصورت لحظهای بهروزرسانی میشود و در هرساعت از شبانهروز آخرین اخبار و روزنامهها را در اختیار دانشگاهیان قرار میدهد.
او افزود: این خبرنامه، علاوهبر نمایش روزانهی اخبار دانشگاه در رسانهها و مطبوعات، امکان استفادهی رایگان و روزانهی دانشگاهیان را از مهمترین روزنامهها، نشریههای ایران و جهان را فراهم کرده است. بهطور مثال روزانه بیش از ۱۴۰ روزنامهی کثیرالانتشار کشور و بیشاز ۲۰ روزنامهی مهم جهان و همینطور ۴۰ نشریه (اعم از فصلنامه، ماهنامه، هفتهنامه و...) را بهصورت رایگان در اختیار دانشگاهیان قرار میدهد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز ضمن دعوت از عموم افراد برای پیوستن به شبکههای مجازی دانشگاه و دنبالکردن اخبار و رویدادهای دانشگاه، برای دریافت دیدگاهها و پیشنهادات همگان اعلام آمادگی کرد و از مخاطبان خواست تا نظرات خود را از طریق شماره تماس روابط عمومی دانشگاه (09012839929) ارسال نمایند.
آدرس صفحات مجازی روابط عمومی دانشگاه شیراز:
صفحه اینستاگرام:
http://Instagram.com/shirazu.pr
کانال بله:
کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3953918170Cc4ebb3ccca
صفحه روبیکا:
کانال واتساپ (ویژهی رویدادها):
خبرنامه الکترونیک:
صفحه آپارات (آرشیو فیلمها و کلیپها):
