تشکیل اتاق فکر طرح هویت سازمانی دانشگاه شیراز

تشکیل اتاق فکر طرح هویت سازمانی دانشگاه شیراز


اتاق فکر طرح هویت سازمانی دانشگاه شیراز تشکیل شد.

پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی درخصوص طرح هویت سازمانی دانشگاه شیراز به‌میزبانی روابط عمومی دانشگاه،‌ نخستین جلسه‌ی اتاق فکر این طرح با حضور اعضای آن تشکیل شد.

دکتر حامد تقوایی (مدیر روابط عمومی دانشگاه)، دکتر ابوالقاسم ابراهیمی (عضو هیأت‌علمی بخش مدیریت)، دکتر کاوه فتاحی (عضو هیأت‌علمی بخش معماری)، آقای بیژن کیا (کارشناس مدیریت فرهنگی)، آقای محسن گل‌آرایش (معاون روابط عمومی)، مهندس سعید ستوده (دانش‌آموخته دانشگاه شیراز) و خانم سعیده رضازاده (کارشناس واحد رسانه روابط عمومی) به‌عنوان اعضای این اتاق فکر، در این جلسات حضور داشتند.

به‌گفته‌ی دکتر حامد تقوایی، طرح هویت سازمانی دانشگاه شیراز به پیشنهاد و با پیگیری روابط عمومی دانشگاه پی ریزی شده و اتاق فکر آن به‌منظور استفاده از خرد جمعی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای هرچه غنی‌تر کردن این طرح تشکیل گردیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز با بیان اینکه در سال‌های اخیر یکی از مباحث مهم در مدیریت، بحث هویت سازمانی است، توضیح داد: اهمیت طراحی هویت و تصویر سازمانی در نهادهای بزرگی همچون دانشگاه‌ها دوچندان شده است؛ چراکه امروزه تحول در هر دانشگاهی، به‌مثابۀ یک سازمان زنده، نیازمند این است که آن سازمان ابتدا خود را بشناسد. این شناخت، تصویری از واقعیت‌های آن را ارائه خواهد داد. موضوع آگاهی از تصویر سازمانی دانشگاه با سنجش کیفیت چنین سازمانی که یکی از ابزارهای اثربخشی در خدمت جامعۀ انسانی است، ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی در ادامه به ضرورت پردازش به موضوع هویت سازمانی در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: با توجه به ثبات و حتی کاهش داوطلبان آموزش عالی در سال‌های اخیر و تشدید رقابت بین مؤسسات آموزش عالی و واحدهای دانشگاهی اعم از دولتی یا آزاد برای جذب اساتید و دانشجویان ملی و بین‌المللی، ضرورت پرداختن به هویت سازمانی در دانشگاه‌ بیش‌ از پیش نمایان شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز از دیگر دلایل اهمیت پرداختن به هویت سازمانی دانشگاه را مأموریت‌های جدید دانشگاه‌ها در ارتباط با جامعه و صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: باتوجه به مأموریت‌های جدیدی که برای دانشگاه‌ها به‌ویژه در ارتباط با جامعه و صنعت و لزوم درآمدزایی آن‌ها تعریف شده است، ضرورت پرداختن به طرح هویت سازمانی دوچندان شده است. جذب سرمایه‌گذاران مناسب و همین‌طور ارتباط مؤثر با جامعه و صنعت در دانشگاه، منوط به معرفی هرچه شایسته‌تر دانشگاه و امکانات و توانمندی‌های آن است که این مهم، جز با ارائه‌ی هویت و تصویری مناسب از دانشگاه ممکن نخواهد بود.

دکتر تقوایی با اشاره به محیط بی‌ثبات امروزی که ازسوی رسانه‌های جمعی مدیریت می‌شود و نیز ضرورت ایجاد پویایی و نشاط در دانشگاه‌ها، بار دیگر به ضرورت پرداختن به طرح هویت سازمانی اشاره کرد و گفت: با عنایت به اینکه تصویر (تصویرها) و شهرت با ارزش‌ترین دارایی یک دانشگاه است؛ باید درنظر داشت که در محیط بی‌ثبات امروزی که ازسوی رسانه‌های جمعی مدیریت می‌شود، هر اخلال (وقفه یا بی‌نظمی) یا اتفاق رسانه‌‌ای می‌تواند هر شهرت سازمانی استوار و راسخی را به لرزه درآورد. از این‌رو، سازمان‌ها اگر می‌خواهند به‌جای افول و از بین رفتن، به حیات خود ادامه داده و رشد و ترقی پیدا کنند، باید خروجی‌های ملموس و ناملموسی را به محیطی که ورودی‌های موردنیاز و ضروری خود را از آن دریافت می‌کنند، تحویل دهند. از طرفی هم ارائه‌ی هویت سازمانی ارتباط تنگاتنگی با تعلق سازمانی و میزان‌ نشاط و پویایی هرمجموعه دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز با اشاره به تاریخچه‌ی این دانشگاه، تأکید کرد: ضرورت پرداختن به موضوع «هویت سازمانی و هویت تصویری دانشگاه شیراز» با پیشینه‌ی بیش از هفتادسال فعالیت، در جایگاه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های برتر کشور که قطب علمی پژوهشی جنوب کشور نیز به‌شمار می‌رود، بر هیچ‌کس پوشیده نیست و بر همگان واضح است که ارائه‌ی طرحی از هویت سازمانی دانشگاه شیراز که با درک کامل از تاریخچه، جایگاه فعلی و چشم‌اندازهای آن تهیه شده باشد، باتوجه به قدمت، وسعت و تنوع فعالیت‌ها ضروری است.

وی خلق هویت یکپارچه در دانشگاه، همسویی هویت و استراتژی، نمایش فرهنگ سازمانی و معرفی هرچه شایسته‌تر دانشگاه، رقابت درخور با جامعه‌ی مقایسه‌پذیر، پویایی فضای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و معرفی مجموعه برندهای دانشگاه، راهنمای محیطی و ایجاد هرچه بیش‌تر و بهتر تعلق سازمانی را ازجمله اهداف طرح هویت سازمانی دانشگاه شیراز برشمرد و گفت: این طرح پس از تکمیل در اتاق فکر و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، برای تصویب در سطح کلان دانشگاه و ابلاغ به تمامی واحدها آماده خواهد شد.

در این نشست، اعضای اتاق فکر طرح هویت سازمانی دانشگاه نیز به بیان تجربیات و دیدگاه‌های خود درخصوص گام‌های اجرایی طرح هویت سازمانی دانشگاه پرداختند.

برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا را کلیک کنید.

summary-address :

آرشیو اخبار

اعلام نتایج مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار» در تیرماه ۱۴۰۳
اعلام نتایج مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار» در تیرماه ۱۴۰۳
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، برندگان تیرماه دومین دور مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز» در سال ۱۴۰۳، با موضوع محوری «محرم و عاشورا در دانشگاه شیراز» پس از ارزیابی داوران، به شرح اسامی و تصاویر زیر اعلام...
اعلام نتایج مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار» در خردادماه ۱۴۰۳
اعلام نتایج مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار» در خردادماه ۱۴۰۳
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، برندگان خردادماه دومین دور مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز» در سال ۱۴۰۳، با موضوع «فعالیت‌های روزمره دانشجویی، معرفی دانشگاه و رویدادهای آن» پس از ارزیابی داوران، به شرح اسامی و...
اعلام نتایج مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار» در شهریور ۱۴۰۳
اعلام نتایج مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار» در شهریور ۱۴۰۳
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، برندگان شهریورماه دومین دور مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز»، با موضوع محوری «در مسیر حسین(ع)» پس از ارزیابی داوران، به شرح اسامی و تصاویر زیر اعلام می‌گردد: برندگان شهریورماه...
تشکیل کارگروه‌های موزه مفاخر دانشگاه شیراز
تشکیل کارگروه‌های موزه مفاخر دانشگاه شیراز
اجرای طرح تأسیس موزه مفاخر دانشگاه شیراز با تشکیل کارگروه‌های مختلف آغاز شد. دکتر حامد تقوایی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز ضمن اعلام این خبر توضیح داد: به دنبال تصویب و اجرای طرح‌ طرح هویت سازمانی دانشگاه شیراز، طرح تأسیس «موزه مفاخر دانشگاه شیراز»...
برگزاری نخستین جلسه مشورتی موزه مفاخر و مشاهیر دانشگاه شیراز
برگزاری نخستین جلسه مشورتی موزه مفاخر و مشاهیر دانشگاه شیراز
نخستین جلسه مشورتی موزه مفاخر و مشاهیر دانشگاه شیراز، به‌میزبانی مدیریت روابط‌عمومی دانشگاه برگزار شد. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در جلسه‌ای که با حضور جمعی از استادان پیشکسوت و باسابقه دانشگاه در دفتر مدیریت روابط عمومی دانشگاه برگزار شد؛...
نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز با مدیرکل صداوسیمای فارس
نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز با مدیرکل صداوسیمای فارس
اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز با مدیرکل صداوسیمای فارس و شورای معاونین این مرکز دیدار و گفت‌وگو کردند. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در این دیدار که عصر دوشنبه ۹مهرماه در سالن کنفرانس صداوسیمای مرکز فارس ترتیب یافت، طرفین درخصوص امکانات و...
رادیو دانشگاه راه‌اندازی می‌شود
رادیو دانشگاه راه‌اندازی می‌شود
رادیو دانشگاه، در جدول برنامه‌های شبکه‌ی رادیویی فارس راه‌اندازی خواهد شد. دکتر حامد تقوایی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، پس‌از برگزاری نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز با مدیرکل و شورای معاونان صداوسیمای فارس اعلام کرد: ازجمله دستاوردها و مصوبات...
افتتاح فروشگاه دانشگاه شیراز «ارم گالری» باحضور معاون فرهنگی وزیر علوم
افتتاح فروشگاه دانشگاه شیراز «ارم گالری» باحضور معاون فرهنگی وزیر علوم
با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم، فروشگاه محصولات و دست‌ساخته‌های هنری دانشجویان دانشگاه شیراز با نام ارم‌گالری (واقع در بولوار ارم، نبش کوچه ۵) افتتاح شد. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در سفر دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزیر علوم،...
‎پیام مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز به‌مناسبت روز خبرنگار
‎پیام مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز به‌مناسبت روز خبرنگار
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار، ضمن گرامیداشت این روز، از همکاری اصحاب رسانه قدردانی کرد. در پیام دکتر حامد تقوایی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم عمّ یتسائلون* عن النباء‌العظیم جهان، در راهی که به‌سوی آن حقیقت...
دریافت بیش‌از هزارمحصول دانشجویی در فروشگاه دانشگاه شیراز
دریافت بیش‌از هزارمحصول دانشجویی در فروشگاه دانشگاه شیراز
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز خبر داد: بیش‌از هزار محصول دانشجویی، در مرحله فراخوان به فروشگاه دانشگاه شیراز ارائه شده و به‌زودی افتتاح رسمی می‌شود. دکتر حامد تقوایی با یادآوری اینکه فروشگاه دانشگاه شیراز باعنوان «ارم گالری»، به‌دنبال اجرای طرح جامع...
برگزاری نخستین جلسه مشورتی موزه مفاخر و مشاهیر دانشگاه شیراز
برگزاری نخستین جلسه مشورتی موزه مفاخر و مشاهیر دانشگاه شیراز
نخستین جلسه مشورتی موزه مفاخر و مشاهیر دانشگاه شیراز، به‌میزبانی مدیریت روابط‌عمومی دانشگاه برگزار شد. به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، در جلسه‌ای که با حضور جمعی از استادان پیشکسوت و باسابقه دانشگاه در دفتر مدیریت روابط عمومی دانشگاه برگزار شد؛...
اعلام نتایج مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار» در مردادماه ۱۴۰۳
اعلام نتایج مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار» در مردادماه ۱۴۰۳
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، برندگان مردادماه دومین دور مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز»، با موضوع محوری «دانشگاه من» پس از ارزیابی داوران، به شرح اسامی و تصاویر زیر اعلام می‌گردد: برندگان مردادماه مسابقه...
انتخاب عکس سال دانشگاه شیراز
انتخاب عکس سال دانشگاه شیراز
در مراسمی با حضور هیأت رئیسه دانشگاه شیراز ، عکس سال دانشگاه انتخاب و از برگزیدگان عکس ماه تقدیر شد. این آیین با حضور برگزیدگان جشنواره های ملی و بین المللی؛ علمی، فرهنگی و هنری در تالار فجر ترتیب یافت. عکس های آقای سجاد معینی دانشجوی کارشناسی...
اعلام برندگان اسفند و فرودین‌ماه مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار»
اعلام برندگان اسفند و فرودین‌ماه مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار»
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، نتایج برندگان اسفندماه و فروردین‌ماه مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز» با موضوع محوری «دانشگاه سبز، به‌مناسبت روز درختکاری و نوروز» و موضوع عمومی «یادمان حرم شهدای گمنام، به‌مناسبت...
انتشار گزارش عملکرد روابط‌عمومی دانشگاه شیراز در یک‌سال گذشته به مناسبت هفتۀ روابط‌عمومی
انتشار گزارش عملکرد روابط‌عمومی دانشگاه شیراز در یک‌سال گذشته به مناسبت هفتۀ روابط‌عمومی
همزمان با هفته روابط‌عمومی و ارتباطات، دکتر حامد تقوایی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، ضمن گرامیداشت این مناسبت، به ارائۀ گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در روابط‌عمومی دانشگاه در سال گذشته پرداخت. وی با یادآوری اینکه روابط‌عمومی دانشگاه شیراز در میان...
روابط عمومی دانشگاه شیراز، برگزیدۀ جشنوارۀ روابط عمومی‌های برتر آموزش عالی
روابط عمومی دانشگاه شیراز، برگزیدۀ جشنوارۀ روابط عمومی‌های برتر آموزش عالی
روابط عمومی دانشگاه شیراز موفق به کسب دو مقام در جشنواره روابط عمومی و رسانه‌های برتر حوزه آموزش عالی شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز،‌ در آیین پایانی جشنوارۀ روابط عمومی و رسانه‌های برتر حوزۀ آموزش عالی باعنوان «دریچه» که روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه،...
پیام مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز به‌مناسبت روز روابط‌عمومی و ارتباطات
پیام مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز به‌مناسبت روز روابط‌عمومی و ارتباطات
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، به‌مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه‌ «روز روابط‌عمومی و ارتباطات» پیامی صادر کرد. متن پیام دکتر حامد تقوایی به این شرح است: انسان، آینه‌ی جهان‌آفرین است؛ هم اوست که نشانه‌های خداوندی را در هستی، نمایندگی‌ می‌کند و رفتار و...
برندگان بهمن‌‌ماه مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار»
برندگان بهمن‌‌ماه مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار»
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، نتایج برندگان بهمن‌‌ماه مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز»، با موضوع محوری «من و دانشگاه» به شرح اسامی زیر اعلام گردید: در بخش عکاسی با موبایل: فرزاد ایل بیگی‌پور، دانشجوی کارشناسی...
برندگان دی‌ماه مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار»
برندگان دی‌ماه مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار»
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، نتایج برندگان دی‌ماه مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز»، با موضوع محوری «دانشکده من» به شرح اسامی زیر اعلام گردید: در بخش عکاسی با موبایل: - زینب انصاری جابری (کارمند دانشگاه) - ...
برندگان آذرماه مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار»
برندگان آذرماه مسابقه عکاسی«تصویر ماندگار»
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، نتایج برندگان آذرماه مسابقه‌ی عکاسی «تصویر ماندگار؛ عکس برگزیده ماه و سال دانشگاه شیراز» به شرح اسامی و تصاویر زیر اعلام گردید: برندگان آذرماه مسابقه عکاسی ماندگار: در بخش عکاسی با موبایل: زهرا باشی (دانشجوی...